Persbericht eerste glamping camping midden Duitsland

Persbericht 30/04/2019

Eerste glamping camping van Midden-Duitsland open

Opzet en exploitatie volgens Nederlands niveau en expertise

Alkmaar, 30 april 2019 - Op 1 mei vindt de officiële opening plaats van Camping Borken am See, net over de Duitse grens. Deze camping is geheel ingericht volgens het zogenaamde glamping concept: kamperen, met de luxe van thuis. Met dit concept heeft deze camping de primeur in Noordrijn-Westfalen, maar geldt tegelijkertijd als de eerste in geheel Midden-Duitsland. Ruimtes rondom de accommodaties zijn twee keer zo groot als normaal én autovrij. Bovendien zijn ze allen voorzien van een badkamer, soms zelfs met een ligbad en kunnen de gasten slapen op boxspring matrassen.

Eigenaar Vasco van Gent en partner Loek van de Loo staan aan de basis van dit concept. Zij raakten in gesprek met de gemeente Borken. Vasco van Gent: “Hier stond eerst een zogenaamde Dauercamping: een plek met alleen maar seizoenplaatsen. De gemeente wilde daarvan af en zocht kwaliteit in de plaats.”  Zo’n vier jaar later prijkt er nu een glamping camping met 66 zeer luxe ingerichte mobile homes, 5 glamoureuze safaritenten, 2 groepsaccommodaties en een brasserie die culinair geheel aansluit bij de hoge luxe glamping standaard. Ruimtes rondom de plekken tellen minimaal zo’n 250 vierkante meter. Van Gent: “Ook bijzonder is, dat wij hebben gekozen voor een autovrije camping. Duitsers zijn gewend de auto bij de tent te parkeren. Bij ons staan ze allemaal op de parkeerplaats aan de rand van de camping.”

In Nederland meer glamping kennis dan Duitsland

Loek van de Loo introduceerde als oud-directeur en -eigenaar van Vacanceselect al rond de eeuwwisseling de glampingformule in Nederland. “Omdat wij ook hiermee een van de eersten waren in Europa, is er in ons land veel meer kennis over het glampingconcept dan in Duitsland. Glamourous camping deed zijn intrede in Afrika, werd groot in Zuid-Europa en vestigt zich nu ook in Duitsland. Wij hebben de camping in Borken ingericht volgens Nederlands niveau en denkwijze. Volgens Van de Loo geniet het nieuwe, luxe concept nu al veel belangstelling. “Ja, boekingen lopen boven verwachtingen. Uiteindelijk verwachten we een fiftyfifty-bezetting uit Nederland én Duitsland.”

Vacanceselect Group nummer 1 in Europa

Dankzij haar innovatieve visie op kamperen en haar vermogen om het volledige potentieel van haar merk te benutten, is de Vacanceselect Group nummer 1 in Europa en bestrijkt ze alle verschillende activiteiten in de branche: campingexploitant, distributeur, verkoop van stacaravans, BtoB-diensten. Vacanceselect Group biedt een portfolio van ruim 31.000 campingaccommodaties, meer dan 1.200 bestemmingen verspreid in 16 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%. De Vacanceselect Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2.000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen. Van hieruit wordt de Noord-Europese klant bediend. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.

Vacanceselect Europese leider in outdoor-vakanties

• 1.200 CAMPINGBESTEMMINGEN VERSPREID OVER 16 LANDEN
  • 30.000 ACCOMMODATIES
  • 58 EIGEN CAMPINGS, 250 PARTNER CAMPINGS, 850 CAMPINGS DERDEN
  • MEER DAN 3 MILJOEN GASTEN OP DE CAMPINGS PER JAAR
  • GEMIDDELD 32% JAARLIJKSE GROEI

Als Europees leider in de outdoor hospitality branche, is VACANCESELECT als enige organisatie tegelijkertijd actief in de drie marktsectoren, ‘vakantieverblijven’, ‘distributie’ en ‘service’, dankzij het unieke merkenportfolio met Amac, Tohapi, Canvas holidays, Selectcamp, My Club en Vacanceselect business solutions. VACANCESELECT is momenteel actief in twaalf landen en dekt daarmee 100% van de afzetmarkt (Frankrijk en noord Europa) en 100% van de bestemmingslanden (Frankrijk, Spanje, Italië en Kroatië). Meer dan 75% van de vakantie aanvragen gebeurt online. Vacanceselect draagt met haar eigen Academy zorg voor professionele training van personeel. Sinds de creatie van de groep toont Vacanceselect de sterke wens om volledig te participeren in regionale economische ontwikkeling. De medewerkers en de personal touch hebben mede bijgedragen aan het Europees leiderschap van VACANCESELECT.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Jan van der Poel, Account Manager, pers@vacanceselect.nl.

Zie ook: https://www.vacanceselect.com/nl-be/over-ons/nieuws-pers

De getoonde headerfoto is een voorbeeldfoto.