Langste glijbaan van Italië op camping

Persbericht 13/08/2019

Aqua River ruim 135 meter lang

Nederlander realiseert langste campingglijbaan van Italië

Alkmaar, 13 augustus 2019 - Op camping Vallicella, in het Italiaanse kustplaatsje Scarlino, is onlangs de Aqua River, de langste campingglijbaan van Italië, geopend. Vallicella is een van de luxe campings, uit het assortiment van Vacanceselect. Campinggasten glijden daar nu al slingerend, tussen en óver de olijfbomen naar beneden, om pas na zo’n 135 meter in het zwembad te plonzen. Halverwege het traject is een natuurvijver, waar een waterval zich naar beneden stort, voor diegenen die even op adem willen komen. De Aqua River is het sluitstuk van een grootscheepse renovatie van een op sterven na dode camping, door Loek van de Loo, voorheen directeur en oprichter van Vacanceselect, en zijn Italiaanse vrouw Chicca Scalvini.

Van de Loo: “Deze camping kende twee zwembaden op verschillende plateaus. Boven zat deze altijd vol, maar het bassin beneden was leeg. Toen kwamen we op het idee beide met elkaar te verbinden. Uiteindelijk is zo de Aqua River ontstaan. Even waren we bang dat we de glijbaan niet meer in het hoogseizoen af kregen, omdat vergunningen lang uitbleven. Toen we echter toch toestemming kregen, hebben we in twee maanden tijd de bouw gerealiseerd en hebben we deze nog voor het Italiaanse hoogseizoen geopend.”

Luxe en stijlvol

Camping Vallicella, gelegen tussen Pisa en Grosseto, is een glampingpark dat, zonder enige concessie, geheel voldoet aan alle huidige glamping-voorwaarden. Geen massa, maar aandacht voor de individuele vakantieganger. Midden in een honderd jaar oude olijfboomgaard staan nu luxe en stijlvolle glamping-accommodaties, met een ongekend aantal vierkante meters leefruimte om zich heen en bij élk de garantie van een weids uitzicht over de Maremma, Middellandse Zee en bij helder weer in de verte het eiland Elba.
Van de Loo werd vorig jaar eigenaar van het vier decennia oude Vallicella, kort nadat hij zijn bedrijf Vacanceselect verkocht aan het Franse Vacalians. Voorheen bood de locatie plek aan zo'n 380 standaard campingplekken. Nu zijn dit er nog maar 180. Elk daarvan voldoet aan de hoogste glamping-standaard en biedt de luxe die gasten minimaal thuis gewend zijn. Dus inclusief luxe, compleet ingerichte keuken, douche, toilet, flatscreen TV en een Boxspring matras.
Camping Vallicella is een van de luxe campings uit het vakantieassortiment van Vacanceselect en is te boeken via deze link.

Vacanceselect Group nummer 1 in Europa

Dankzij haar innovatieve visie op kamperen en haar vermogen om het volledige potentieel van haar merk te benutten, is de Vacanceselect Group nummer 1 in Europa en bestrijkt ze alle verschillende activiteiten in de branche: campingexploitant, distributeur, verkoop van stacaravans, BtoB-diensten. Vacanceselect Group biedt een portfolio van ruim 31.000 campingaccommodaties, meer dan 1.200 bestemmingen verspreid in 16 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%. De Vacanceselect Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2.000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen. Van hieruit wordt de Noord-Europese klant bediend. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.

Vacanceselect Europese leider in outdoor-vakanties

• 1.200 CAMPINGBESTEMMINGEN VERSPREID OVER 16 LANDEN
  • 30.000 ACCOMMODATIES
  • 58 EIGEN CAMPINGS, 250 PARTNER CAMPINGS, 850 CAMPINGS DERDEN
  • MEER DAN 3 MILJOEN GASTEN OP DE CAMPINGS PER JAAR
  • GEMIDDELD 32% JAARLIJKSE GROEI

Als Europees leider in de outdoor hospitality branche, is VACANCESELECT als enige organisatie tegelijkertijd actief in de drie marktsectoren, ‘vakantieverblijven’, ‘distributie’ en ‘service’, dankzij het unieke merkenportfolio met Amac, Tohapi, Canvas holidays, Selectcamp, My Club en Vacanceselect business solutions. VACANCESELECT is momenteel actief in twaalf landen en dekt daarmee 100% van de afzetmarkt (Frankrijk en noord Europa) en 100% van de bestemmingslanden (Frankrijk, Spanje, Italië en Kroatië). Meer dan 75% van de vakantie aanvragen gebeurt online. Vacanceselect draagt met haar eigen Academy zorg voor professionele training van personeel. Sinds de creatie van de groep toont Vacanceselect de sterke wens om volledig te participeren in regionale economische ontwikkeling. De medewerkers en de personal touch hebben mede bijgedragen aan het Europees leiderschap van VACANCESELECT.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Suzanne Hoogendoorn, Market Manager NL, pers@vacanceselect.nl.

Zie ook: https://www.vacanceselect.com/nl/over-ons/nieuws-pers

Bel ons 072-5183183 ma. t/m zo. 9.00-20.00 uur Bekijk de veelgestelde vragen Bel mij terug