Persbericht 27/09/18

Nieuwe benoemingen Vacalians Group

PHILIP TIMMERMANS COO NOORD-EUROPA, LOEK VAN DE LOO IN RAAD VAN ADVIES

Alkmaar, 27 september 2018

Philip Timmermans treedt toe tot de directie van de Vacalians Group als COO Noord-Europa, waarbij hij verantwoordelijk is voor de merken Vacanceselect, Selectcamp en Canvas. Alessandro van de Loo treedt toe als Deputy COO. Loek van de Loo, oprichter van Vacanceselect en Selectcamp, wordt lid van de Raad van Advies. Deze drie benoemingen zijn de volgende logische stappen, nadat de Vacalians Group en Vacanceselect/Selectcamp afgelopen april een bundeling van krachten aankondigden. Het nieuwe bedrijf groeide hierdoor in één klap uit tot marktleider in Europa op het gebied van kampeeractiviteiten.

Als COO voor Noord-Europa is Philip Timmermans verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de verkoop op alle Noord-Europese markten, de synergie tussen de merken, de ondersteuning van de relaties met alle partnercampings en de integratie van Vacanceselect/Selectcamp in de organisatie. Binnen deze taakstelling zal hij worden bijgestaan door Alessandro van de Loo, die benoemd is tot Deputy COO. Loek van de Loo zal toetreden tot de Raad van Advies en zal zich onder meer richten op continueringen van ondernemingswaarden en verdere ontwikkeling van het productportfolio.

Ervaring

Philip Timmermans is Belg, 48 jaar oud, en heeft twintig jaar bestuurlijke ervaring in de algemene directie en het management van grote bedrijven zoals Skiworld, Thomas Cook en Sunweb. Hij behaalde een master in de toegepaste economie aan de Universiteit Antwerpen en volgde de MBA-opleiding aan de Gent Business School.
Loek van de Loo richtte 35 jaar geleden Vacanceselect op. Onder zijn leiding groeide de organisatie uit tot een van de toonaangevende bedrijven in de camping- en glampingbranche. Van de Loo wordt door veel campingeigenaren gezien als dé inspirator en innovator van de branche. Van de Loo wordt dan ook vaak geconsulteerd voor de opzet en inrichting van zogenaamde glampingvillages op campings. Alessandro van de Loo, zoon van Loek van de Loo, zal Philip Timmermans bijstaan in de verdere ontwikkeling van de nieuwe ontstane organisatie in Noord-Europa.

Marktleiderschap

Christophe Alaux, CEO van de Vacalians Group: "Ik ben erg blij dat Philip deel zal uitmaken van het directieteam van Vacalians Group op een belangrijk moment in de ontwikkeling in Noord-Europa. De ervaring van Philip op gebied van reizen, ICT en tour-operating is essentieel om het marktleiderschap van Vacalians in Europa te versterken. Ik ben ook zeer verheugd dat Loek van de Loo lid wordt van onze Raad van Advies en mij zal bijstaan in de verdere ontwikkeling van Vacanselect/Selectcamp in Europa.”

Over Vacalians Group

Vacalians Group biedt een portfolio van ruim 27.000 campingaccommodaties, meer dan 1.400 bestemmingen verspreid in 19 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%. Dankzij haar innovatieve visie op kamperen en haar vermogen om het volledige potentieel van haar merk te benutten, is de Vacalians Group nummer 1 in Europa en bestrijkt ze alle verschillende activiteiten in de branche: campingexploitant, distributeur, verkoop van stacaravans, BtoB-diensten. De Vacalians Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen van de Frans-Nederlandse alliantie. Van hieruit wordt de consumentbewerking voor Noord-Europa aangestuurd. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.

__________________________________________________________________________________

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Daniël Scheijen, commercieel directeur Vacanceselect, pers@vacanceselect.nl
Zie ook: https://www.vacanceselect.com/nl/over-ons/nieuws-pers