Enjoy Outdoors

Persbericht 28/03/2019

Buitenbeleving krijgt prominente rol

Vacanceselect lanceert nieuw logo en huisstijl

Alkmaar, 28 maart 2019 - Glamping- en campingorganisatie Vacanceselect heeft een volledig vernieuwd logo en huisstijl gelanceerd. In het nieuwe logo worden letters en aanverwante symbolen nu weergegeven in een vrolijk kleurenpallet. Deze representeren het vakantiegevoel dat de Alkmaarse organisatie de consument in het vooruitzicht stelt. Ook opmerkelijk bij het logo is de term ‘Enjoy Outdoors’. Dit is de verwijzing naar het buitenavontuur dat geboden wordt in en rondom de veelal luxe camping- en glampingaccommodaties. De website en andere mediakanalen zijn eveneens voorzien van de nieuwe, opgewekte huisstijl. Met deze lancering doet Vacanceselect een volgende stap in de vereenvoudiging en herkenbaarheid van het merkenportfolio, dat onder de gelijknamige internationale Vacanceselect Group valt.

Ontwikkeling tot belangrijkste Europese digitale reserveringsplatform van gehele internationale concern

Ook de andere merken van deze groep, Tohapi, Canvas, AMAC, Selectcamp en Adriatic Kamp hebben nu al deze huisstijl overgenomen of doen dat spoedig. In mei 2018 kondigde de destijds Vacalians Group de overname aan van het Nederlandse Vacanceselect, gevestigd in Alkmaar. Deze overname past in de ambitieuze strategie uit te groeien tot Europees leider in de branche. Eind vorig jaar besloot deze van oorsprong Franse groep zich voortaan onder de overkoepelende naam Vacanceselect Group te presenteren. De Vacanceselect-tak gevestigd in Alkmaar, die dit jaar 35 jaar bestaat, wil zich ontwikkelen tot het belangrijkste Europese digitale reserveringsplatform van het gehele internationale concern. In de loop van 2019 krijgt de nieuwe huisstijl van Vacanceselect extra aandacht bij verschillende festiviteiten rondom dit 35-jarig jubileum.

Vacanceselect Group nummer 1 in Europa

Dankzij haar innovatieve visie op kamperen en haar vermogen om het volledige potentieel van haar merk te benutten, is de Vacanceselect Group nummer 1 in Europa en bestrijkt ze alle verschillende activiteiten in de branche: campingexploitant, distributeur, verkoop van stacaravans, BtoB-diensten. Vacanceselect Group biedt een portfolio van ruim 31.000 campingaccommodaties, meer dan 1.200 bestemmingen verspreid in 16 landen, een bestand van ruim 28 miljoen online bezoekers en kent een gemiddelde jaarlijkse groei van zo’n 32%. De Vacanceselect Group bestaat uit een Europees team van meer dan 2.000 professionals. In Alkmaar zetelt een van de twee hoofdvestigingen. Van hieruit wordt de Noord-Europese klant bediend. Het andere hoofdkantoor is in Sète te Zuid-Frankrijk.

Vacanceselect Europese leider in outdoor-vakanties

• 1.200 CAMPINGBESTEMMINGEN VERSPREID OVER 16 LANDEN
  • 30.000 ACCOMMODATIES
  • 58 EIGEN CAMPINGS, 250 PARTNER CAMPINGS, 850 CAMPINGS DERDEN
  • MEER DAN 3 MILJOEN GASTEN OP DE CAMPINGS PER JAAR
  • GEMIDDELD 32% JAARLIJKSE GROEI

Als Europees leider in de outdoor hospitality branche, is VACANCESELECT als enige organisatie tegelijkertijd actief in de drie marktsectoren, ‘vakantieverblijven’, ‘distributie’ en ‘service’, dankzij het unieke merkenportfolio met Amac, Tohapi, Canvas holidays, Selectcamp, My Club en Vacanceselect business solutions. VACANCESELECT is momenteel actief in twaalf landen en dekt daarmee 100% van de afzetmarkt (Frankrijk en noord Europa) en 100% van de bestemmingslanden (Frankrijk, Spanje, Italië en Kroatië). Meer dan 75% van de vakantie aanvragen gebeurt online. Vacanceselect draagt met haar eigen Academy zorg voor professionele training van personeel. Sinds de creatie van de groep toont Vacanceselect de sterke wens om volledig te participeren in regionale economische ontwikkeling. De medewerkers en de personal touch hebben mede bijgedragen aan het Europees leiderschap van VACANCESELECT.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Alessandro van de Loo, Deputy COO Vacanceselect, pers@vacanceselect.nl.

Zie ook: https://www.vacanceselect.com/nl/over-ons/nieuws-pers